Managed Workplace bij Quanza.

Onze klant Quanza ondersteunen wij met onze Managed Workplace. Voor dit IT-bedrijf is het namelijk belangrijk dat medewerkers op Mac kunnen werken, terwijl de IT-afdeling er geen omkijken naar heeft. – Werkplekken: 70+

Managed Workplace bij Quanza.

Managed Workplace bij Quanza.

Quanza bedenkt, bouwt en beheert IT-infrastructuren op maat.

Quanza bedenkt, bouwt en beheert IT-infrastructuren op maat.

Geen enkele infrastructuur is hetzelfde, dus iedere oplossing is volledig afgestemd op de wensen en eisen van de klant. Toch is er één grote gemene deler: de IT-infrastructuur moet altijd beschikbaar zijn en optimaal presteren. Daarom wordt er continu een oogje in het zeil gehouden met een 24/7 network operating center. Vanuit dit center wordt de eerstelijnssupport verzorgd en de verschillende netwerken gemonitord.

Van zelf beheren naar professioneel beheer.

Van origine werken er bij Quanza voornamelijk techneuten, waardoor iedere medewerker zijn eigen werkplek beheerde. Echter, na een flinke groei is de IT-omgeving steeds complexer geworden en ontstond de behoefte aan een IT-afdeling die de werkplekken beheert. Ook vanwege de ISO-certificering van Quanza is het steeds belangrijker geworden om grip te krijgen op de security van de werkplekken. Zeker in een periode waarin de meeste mensen thuiswerken.

Een belangrijke eis aan de gezochte oplossing is dat het beheren, inrichten en uitrollen van nieuwe werkplekken zo makkelijk mogelijk is én dat de medewerkers van Quanza zo min mogelijk worden belast met beheertaken. Zowel bij de uitrol als bij het gebruik van de werkplek.

Van zelf beheren naar professioneel beheer.
De Managed Workplace als totaaloplossing.

De Managed Workplace als totaaloplossing.

Tijdens de inventarisatie van de IT-omgeving werd duidelijk dat er behoefte was aan meer dan alleen een beheertool. Er was behoefte aan een partij die de eerstelijnssupport op zich kon nemen, om de IT-beheerder van Quanza te ontzien. Daarom hebben wij geadviseerd om een totaaloplossing te kiezen waarin al deze zaken zijn meegenomen, de Managed Workplace.

“Het was vooral fijn dat bij het totaalpakket al vooruit was gedacht. Je hoeft dus niet zelf alles uit te zoeken en vervolgens duidelijk te maken wat je wilt. Dat heeft Pro Warehouse al gedaan. Je hoeft alleen maar het lijstje af te gaan en aan te geven: dit wil ik wel en dit wil ik niet.” – Rick, IT-beheerder bij Quanza.

Eenvoudig beheer van alle werkplekken.

De oplossing die wij adviseren voor het eenvoudig beheren van alle Apple devices is Jamf. Hiermee ziet de beheerder in één oogopslag de status van alle Mac-devices binnen het bedrijf. Wijzigingen of updates worden via de cloud naar elke Mac verstuurd, waardoor er veel tijd wordt bespaard. Vanwege het overzichtelijke dashboard is de Managed Workplace ook voor een ISO-audit erg handig. Zo’n overzicht was hiervoor niet mogelijk bij Quanza, waardoor de beheerder regelmatig bij alle losse werkplekken langs moest gaan om de status van de Mac te controleren.

Dankzij de combinatie van Jamf met Apple Business Manager, worden de Mac-devices via de cloud uitgerold. Zero-touch deployment noemen we dat. Nieuw uit de doos en na het maken van verbinding met internet, worden de basisconfiguraties en instellingen van Quanza automatisch geïnstalleerd. Via Pro Warehouse worden de devices geregistreerd in Apple Business Manager en de IT-beheerder van Quanza stelt ze vervolgens via Jamf in. Omdat alle devices op één centrale plek worden ingesteld, wordt er op deze manier door iedereen tijd bespaard.

Eenvoudig beheer van alle werkplekken.
Support via Slack.

Support via Slack.

Tijdens de implementatie van de Managed Workplace, hebben wij een Slack-kanaal met de IT-afdeling van Quanza opgezet, om snel en adequaat te kunnen reageren op vragen of problemen. In een fase waarin veel wordt getest, werkt dit beter en sneller dan een watervalmethode met verschillende meetings en mails. Op deze manier kun je makkelijk sparren of even tussendoor een vraag beantwoorden, om daarna snel weer verder te kunnen.

CIS-benchmark op werkplek.

Wij maken gebruik van de CIS-benchmark (Center for Internet Security) voor het beveiligen van devices die worden beheerd met Jamf. Samen met de klant wordt bekeken welke onderdelen van de benchmark belangrijk zijn. Vervolgens worden deze geïmplementeerd en monitoren we op onderdelen uit de checklist die mogelijk tot beveiligingsincidenten kunnen leiden.


Gecertificeerde partners.

Door de ISO-certificering van Quanza is er gezocht naar een partner die dezelfde hoge standaarden hanteert. Vooral op gebied van security is dit een belangrijk onderwerp. Onze ISO-certificeringen in combinatie met de CIS-benchmark van de Managed Workplace, zijn een bewijs van deze hoge standaarden.

CIS-benchmark op werkplek.
Besparen op kosten.

Besparen op kosten.

Hoewel Mac in eerste instantie duurder lijkt, bespaart Quanza met de Managed Workplace juist kosten. Met oplossingen zoals Self Service, kunnen gebruikers zich beter redden op Mac en ze kunnen vaak kleine problemen zelf al oplossen. Daardoor is er veel minder vraag naar ondersteuning en zijn er minder problemen op te lossen. De vragen die over blijven, worden vakkundig afgehandeld door de servicedesk van Pro Warehouse, waardoor Quanza er geen omkijken naar heeft. In combinatie met het eenvoudige beheer scheelt dat zo veel in kosten, dat de hogere aanschafprijs snel is terugverdiend.


Iedereen over op Mac.

Vanwege de voordelen van de Managed Workplace, is het merendeel van de medewerkers bij Quanza overgestapt op Mac. Ook nieuwe collega’s krijgen standaard een Mac aangeboden. Alleen bij uitzondering is het mogelijk om met een ander systeem te werken. Het beheer van alle Mac-devices en het toevoegen van nieuwe medewerkers is dankzij de eenvoudige werkwijze van de Managed Workplace een fluitje van een cent.

Proactieve Support.

Dankzij onze totaaloplossing zijn de medewerkers van Quanza voorzien van een gecertificeerde werkplek en is het beheer en onderhoud hiervan eenvoudig gemaakt. De Managed Workplace heeft bij Quanza geleid tot een besparing van tijd én kosten.

“Ik wil nog graag benadrukken dat het contact met de mensen van jullie servicedesk goed bevalt en ze zijn erg klantgericht. Dat is ook de doorslaggevende factor geweest toen ik een leverancier moest uitkiezen. Toen ik bijvoorbeeld laatst belde, werd ik gestoord door iemand en hing ik op voordat er opgenomen was. Ik werd meteen teruggebeld door de servicedesk. Die hadden gezien dat ik had gebeld en wilden weten of ze me ergens mee konden helpen.” – Rick, IT-beheerder bij Quanza.

Proactieve Support.