Apple Support Engineer (fulltime)
Zoek je een fulltime uitdaging waarbij je kennis kunt maken met Apple en de zakelijke IT-markt binnen een snelgroeiende organisatie? Dan zou dit weleens een geweldige kans voor je kunnen zijn.

Omschrijving van de functie
Voor ons kantoor in Amsterdam zoeken wij een Support Engineer. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het aannemen, uitzoeken en indien mogelijk op afstand oplossen van storingsmeldingen en de afhandeling daarvan. Als Support Engineer houd jij je bezig met het oplossen van technische en IT-gerelateerde problemen van zakelijke klanten die hoofdzakelijk bestaat uit Appleproducten. Je hebt zowel adviserende als controlerende rol. Samen met je collega’s op de afdeling Engineering ben jij een drijvende kracht in het professionaliseren en optimaliseren van onze werkprocessen en zorg je ervoor dat het wordt nageleefd.
Belangrijkste verantwoordelijkheden
Bieden van remote support aan onze klanten (eerste- en tweedelijns ondersteuning op de servicedesk) waarbij je werkt vanuit het ticketsysteem.
Vastleggen en oplossen van incidenten en verzoeken van onze klanten.
Je belt, mailt, overlegt en doet alles wat nodig is in communicatie met de klant voor een oplossing.
Bewaken van de deadlines en serviceafspraken.
Beantwoorden van vragen over gebruikte hard- en software, om de eindgebruiker in de uitvoering van zijn werkzaamheden zo optimaal en zo adequaat mogelijk te ondersteunen.
Doorzetten van storingen naar de tweede of derde lijn en indien nodig escaleren naar jouw leidinggevende.
Bewaken van de voortgang van de openstaande verzoeken.
Verzorgen van de terugkoppeling naar de klant en de planning van de medewerkers in de buitendienst.
Afspraken maken met klanten over de uit te voeren werkzaamheden.
Onderhouden van je vakkennis en leren van elkaar.


Jouw profiel
Mbo+ werk- en denkniveau met vakgerichte opleiding (IT of ICT-opleiding).
Relevante werkervaring (1 - 3 jaar) als IT-servicedesk of helpdesk.
Kennis van en ervaring met de IT-branche is een pre en daarbij behorende clouddiensten als Microsoft 365, Dropbox, Okta en Atlassian.
Werkervaring met Apple-producten is een pre.
Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Proactieve, klant- en resultaatgerichte instelling.
Communicatief vaardig.
Een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en nauwkeurig kunnen werken.
Goed kunnen luisteren en analyseren.
Kunnen werken in een dynamische snelgroeiende werkomgeving.
Accuraat, flexibel met een hands-on mentaliteit.
Wij bieden
Compleet pakket aan arbeidsvoorwaarden met o.a.: 24 vakantiedagen, reiskostenvergoeding, verzuimbonus en pensioenregeling. Maar ook een MacBook, iPhone en accessoires;
Mogelijkheid om een thuiswerkplek in te richten;
Opleidingsbudget;
Een veelzijdige functie in een snel groeiend ambitieus bedrijf;
Een dynamische werkomgeving met enthousiaste collega’s.
Uitzicht op een vaste baan. Wij zoeken iemand voor een langdurige samenwerking.


Over Pro Warehouse
Denk je aan Apple op het werk, dan denk je aan Pro Warehouse.
Wij helpen bedrijven die met Apple (willen) werken op alle fronten. Informatietechnologie ontwikkelt zich razendsnel en daarom werken we bij Pro Warehouse continu keihard om onze diensten steeds verder te blijven vernieuwen en verbeteren. Dankzij het grootste Apple engineering team van Europa en ons eigen warehouse hebben wij veruit de meeste producten én kennis in huis.
Geïnteresseerd?
Ben jij fulltime (40 uur) beschikbaar en wil jij onderscheid maken in de Apple en de zakelijke IT-markt? Dan zou dit een geweldige kans voor je kunnen zijn.
Ben je enthousiast geworden over deze vacature? Dan maken we graag kennis met je! Stuur je cv en motivatiebrief voor 1 december 2022 naar vacature@prowarehouse.nl t.a.v. Steven van der Keur. Zodra wij jouw sollicitatie hebben ontvangen nemen we uiterlijk binnen twee weken contact met je op.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
