Apple support & consultancy bij Secrid

Secrid (bekend van innovatieve wallets voorzien van een Cardprotector) is snel gegroeid als organisatie en gebruikt Apple devices voor haar bedrijfsvoering. Sinds geruime tijd verzorgt Pro Warehouse de ondersteuning van Apple devices voor Secrid.

Secrid, made in Holland

Secrid, made in Holland

De Cardprotector is gelanceerd in 2009 en wordt gemaakt in Nederland met de grootste zorg voor kwaliteit, mensen en het milieu. In 2009 was de leerindustrie zo goed als verdwenen richting lagelonenlanden, maar Secrid heeft de productie van klein lederwaren weer teruggebracht naar Nederland. Dagelijks assembleren bijna honderd mensen de producten van Secrid met enthousiasme en precisie in de sociale werkbedrijven in Leiden en Cruquius.

Soepele IT-omgeving

Voordat Secrid haar eigen afdeling voor IT had, zorgde Pro Warehouse voor een soepele IT-omgeving. Dit bestond bijvoorbeeld uit patch management, periodiek systeembeheer of device management.

Patch management bestaat uit het wekelijks beschikbaar stellen van updates voor zowel macOS als applicatiesoftware. Systeembeheer zorgt ervoor dat de gehele IT-omgeving soepel blijft lopen en altijd voldoet aan de laatste veiligheidsstandaarden.

Soepele IT-omgeving
Jamf voor beheer van devices

Jamf voor beheer van devices

Om altijd een veilige werkplek te kunnen garanderen, wordt er gebruik gemaakt van Jamf voor het beheren van alle Apple devices. De combinatie van Jamf en Apple Business Manager zorgt voor zero-touch deployment. Nieuw uit de doos en na het maken van verbinding met internet, worden de basisconfiguraties en instellingen van Secrid automatisch geïnstalleerd. De Macs kunnen dus zonder tussenkomst van een IT-afdeling direct aan de medewerkers worden geleverd.

Wanneer een apparaat gestolen of verloren is, helpt Jamf je om een apparaat op afstand te vergrendelen of zelfs te wissen. Bij verlies of diefstal is de data dus niet toegankelijk voor derden.

Van consultancy naar ondersteuning

Met het groeien van Secrid kwam er ook meer ruimte om de IT (deels) zelf te doen. De services van Pro Warehouse worden nog steeds gebruikt, maar in plaats van dat wij alle beheer uitvoeren, fungeren we nu als back-up en vraagbaak voor de medewerkers van Secrid. Hierdoor ontlasten wij de IT-afdeling als het druk wordt en springen we bij als er grotere uitdagingen zijn. Maandelijks komt een engineer de stand van zaken bekijken en samen wordt er bepaald of er nog optimalisaties doorgevoerd kunnen worden.

Van consultancy naar ondersteuning
Support via Slack

Support via Slack

Naast ondersteuning had Secrid behoefte aan een snelle en laagdrempelige manier van support. We bieden daarom support via Slack aan. Medewerkers van Secrid kunnen hier al hun vragen kwijt en veel (kleine) problemen worden hierdoor snel opgelost. Als het voor de IT-afdeling van Secrid erg druk wordt, kunnen wij via Slack snel bijspringen en de medewerkers voorzien van de support die zij nodig hebben.